Politica de confidentialitate

I. Informatii generale

Conţinutul website-ului www.sos-satelecopiilor.ro (denumit în continuare Site) este proprietatea exclusivă a entităţii SOS Satele Copiilor România (denumită în continuare ”Titularul”,  ”Asociația” sau ”SOS”) cu sediul în Calea Floreasca nr.165, sector 1, 014459, București, înregistrată în Registrul entităților/unităților de cult ANAF din 03.08.2022, având înregistrare în registrul special al asociațiilor cu Nr. 2259/1990 de la Judecătoria Bucuresti,

În calitate de operator de date, Titularul urmărește în permanență şi se asigură că prelucrarea datelor cu caracter personal respectă cu stricteţe principiile şi legislaţia privind protecția datelor cu caracter personal, în particular prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (în continuare “RGPD”/ “Regulamentul de protecția datelor”).

Această versiune a Politicii privind confidențialitatea este valabilă începând cu 23.07.2024  și are rolul de a vă informa cu privire la:

  • activitățile de prelucrare a datelor cu caracter personal, ale dumneavoastră, în calitate de vizitator al Site-ului sau de utilizator al funcțiilor din cadrul Site-ului;
  • prelucrările datelor cu caracter personal efectuate de SOS, în vederea desfășurării activităților sale,

SOS poate actualiza prezenta Politică de confidențialitate ulterior, caz în care va informa persoanele vizate prin intermediul Site-ului cu privire la orice modificări înainte ca acestea să devină aplicabile.

II. Definiții

„Date cu Caracter Personal” înseamnă orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă („persoana vizată”); o persoană identificabilă este o persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale.

“Donator” înseamnă persoana fizică sau juridică care donează sume de bani și/sau servicii către SOS și/sau persoanelor defavorizate susținute de către SOS, prin intermediul instrumentelor puse la dispoziție de aceasta din urmă.

„Prelucrare“ (și derivatele sale, incluzând fără limitare ”a prelucra”) înseamnă orice operaţiune sau set de operațiuni efectuate asupra Datelor cu Caracter Personal, incluzând fără limitare colectarea, înregistrarea, păstrarea, modificarea, utilizarea, dezvăluirea, accesul, transferul sau distrugerea acestora.

„Vizitator” înseamnă orice persoană care accesează sau utilizează Site-ul.

“Voluntar“ persoană fizică ce participă la activitățile de voluntariat organizate de către SOS.

III.          Tipuri de prelucrări

Asociația prelucrează date cu caracter personal în scopurile enunțate în prezenta Politică, iar pentru fiecare scop pot fi utilizate una sau mai mult operațiuni de prelucrare a datelor cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziţie în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricţionarea, ştergerea sau distrugerea acestora.

  1. Categorii de date cu caracter personal prelucrate

Categoriile de Date cu Caracter Personal prelucrate depind de interacțiunile şi raporturile pe care le aveţi cu Titularul, respectiv în raport de accesarea/ utilizarea Site-ului. Astfel, Titularul ar putea prelucra următoarele categorii de Date cu Caracter Personal pentru următoarele categorii de persoane vizate:

  1. În cazul vizitatorilor Site-ului, în cazul în care accesați și/ sau utilizați Site-ul, următoarele categorii de Date cu Caracter Personal ar putea fi prelucrate:
  2. În cazul utilizării de către dumneavoastră a unor funcționalități ale Site-ului, categoriile de Date cu Caracter Personal colectate pot fi diferite (de ex. privind modalitățile prin care orice persoană fizică interesată poate ajuta SOS: (i) donații lunare – se vor prelucra nume, prenume, adresă de email, număr de telefon, suma donată și frecventa cu care se dorește a se efectua donația; (ii) redirecționare impozit – se vor prelucra datele menționate pe formularul ANAF privind redirecționarea – nume, prenume, inițiala tatălui, CNP, adresa de domiciliu completă, adresa de email, număr de telefon, fax, localitate, cod poștal, entitatea către care se redirecționează, date ale împuternicitului dacă este cazul: nume, prenume, cod de identificare fiscală, adresa completă, cod poștal, fax, telefon, email, semnătura contribuabilului; (iii) transmitere SMS – se vor prelucra: număr de telefon, suma donată; (iv) voluntariat – se vor prelucra prin intermediul formularului de înscriere la voluntariat de pe site: adresa de email, nume, prenume, oraș, vârsta, ocupație, număr de telefon, activitățile în care voluntarul dorește să se implice, informații privind modalitatea în care voluntarul a auzit de SOS, adițional – semnătura, în cazul contractelor de voluntariat semnate în format fizic; (v) donații prin criptomonede, se vor prelucra următoarele date – nume, prenume, adresa de email, număr de telefon, suma donată, tipul de monedă ales; (vi) donații prin debit direct – se vor prelucra următoarele date prin Mandatul de debitare și Contractul de sponsorizare: date de identificare (nume, prenume, adresa completă, număr de telefon, adresa de email), semnătura, date financiare (suma donată, periodicitatea donațiilor, perioada valabilității contractului).
  3. În cazul completării Formularului de contact: nume, prenume, adresa de e-mail, localitate, mesaj;

iii.           În cazul abonării pentru primirea comunicărilor de marketing (abonare la newsletter): adresă de e-mail, precum și date de tracking (denumite în continuare și date privind dispozitivul și/sau date de interacțiune digitală) în vederea analizării gradului de interes pe care comunicările comerciale îl reprezintă pentru primitor (ex.: adresa IP, clickuri, accesări, localitate).

  1. În cazul utilizării de către companii a unor funcționalități ale Site-ului, categoriile de Date cu caracter Personal colectate pot fi diferite (de ex. privind modalitățile în care companiile se pot implica în activitatea SOS: (i) direcționarea a 20% prin incheierea unui contract de sponsorizare (denumire companie, nume si prenume reprezentant legal, calitate reprezentant legal, semnătură reprezentant legal) si completarea si transmiterea Declaratiei 107 la ANAF (semnătura contribuabil, date de identificare împuternicit, dacă este cazul: nume, prenume, adresă, cod poștal, adresa de email, număr de telefon, semnătură împuternicit) și/sau prin încheierea unui contract de sponsorizare cu prelucrarea datelor menționate anterior și a completării si transmiterii Declarației 177 la ANAF cu prelucrarea datelor menționate anterior; (ii) prin donarea de produse și servicii prin încheierea unui contract de sponsorizare.

 

  1. În cazul vizitatorilor sediilor SOS, următoarele date cu caracter personal pot fi prelucrate prin intermediul sistemului de supraveghere video (CCTV):

Prin sistemele de supraveghere video, SOS colectează și prelucrează date personale ale persoanelor vizate  (beneficiari ai programelor SOS, colaboratori, angajați, vizitatori, etc.) constând în imaginea acestora, surprinsă în înregistrările video. Totodată, există posibilitatea ca, prin înregistrările video, să fie prelucrate și orice alte date care identifică o persoană fizică sau o fac cel puțin identificabilă direct sau indirect. Menționăm cu titlu de exemplu date ce pot fi extrase din imaginile video prelucrate: data și ora accesării incintelor SOS, data și ora părăsirii incintelor SOS, trăsăturile feței (în măsura în care imaginile sunt clare), specificități fizice vizibile, trăsături fizice (culoarea părului, lungimea părului, înălțimea aproximativă, îmbrăcămintea purtată, etc.), darea și/sau primirea sumelor de bani și/sau documente, modalitatea de relaționare cu alte persoane fizice și/sau angajații SOS (ex. modalitatea de interacțiune cu reprezentanții SOS, etc.), precum și orice alte date ce pot apărea în imaginile de supraveghere video.

  1. În cazul Beneficiarilor programelor SOS, în funcţie de categoria din care fac parte şi interacţiunea acestora cu SOS, ar putea fi prelucrate următoarele categorii de Date cu Caracter Personal: date de identificare cum ar fi: nume, prenume, serie și număr act de identitate (CI/pasaport); alte date aflate în documentele de identitate precum data și locul nașterii, cetățenia, adresă domiciliu;  copii de pe actele de identitate sau daca este cazul de studii, date de contact precum  adresa de email, numere de telefon, adresă domiciliu / reședință; imaginea, orice alte date necesare participării și beneficierii de programele SOS.

 

  1. In cazul reprezentantilor legali ai Beneficiarilor programelor SOS, în funcţie de categoria din care fac parte şi interacţiunea acestora cu SOS, ar putea fi prelucrate următoarele categorii de Date cu Caracter Personal: date de identificare cum ar fi: nume, prenume, serie și număr act de identitate (CI/pasaport); copii ale actelor de identitate, alte date aflate în documentele de identitate precum data și locul nașterii, cetățenia, adresă domiciliu; date de contact precum  adresa de email, numere de telefon, adresă domiciliu / reședință; semnătura, imaginea; orice alte date necesare participării și beneficierii de programele SOS a persoanelor față de care acționează ca reprezentați legali.
  2. În cazul candidaţilor pentru angajare

5.1 În cazul candidaţilor pentru angajare pot fi prelucrate următoarele date: nume, prenume, sex, vârsta, data nașterii, cetățenie, semnatura, date din actele de stare civilă, telefon, e-mail, adresa, imagine, profesie, loc de muncă, formare profesională (ex. diplome, studii), funcție, direcție, certificări, cursuri, aptitudini, hobby, informații subiective și/sau obiective obținute în urma referințelor, precum și orice alte informații furnizate de candidat direct prin CV sau indirect, pe durata procesului de recrutare.

5.2 Suplimentar categoriilor de date menționate mai sus, pentru scopul solicitării referințelor cu privire la candidați, SOS poate prelucra următoarele categorii de date personale aparținând persoanelor recomandate de candidați: nume și prenume, funcție, locul de munca, adresa de e-mail și/sau numărul de telefon.

5.3. În măsura în care s-a trecut la etapa angajării, persoanele vizate, de la caz la caz, pe lângă documentele menționate mai sus, care vor fi parte a dosarului de angajat, vor prezenta certificat de integritate și/sau cazier judiciar, raportat la funcția ocupată. Astfel, se pot prelucra date precum: date de identificare și informații cu privire la eventuale condamnări penale, infracțiuni, contravenții sau alte fapte și situații conținute în varii sentințe judecătorești, declarațiile solicitate, inclusiv  de achizitori în cadrul procedurilor de atribuire, cazierul judiciar pentru persoanele membre ale organului de administrare, de conducere sau de supraveghere al respectivului operator economic, respectiv persoane care au putere de reprezentare, de decizie sau de control în cadrul acestuia, informații din certificatul de integritate.

5.4. In măsura în care sunt recrutați experți, o serie de date cu caracter personal pot fi prelucrate după cum urmează: nume, prenume, sex, vârsta, data nașterii, cetățenie, semnătura, date din actele de stare civilă, telefon, e-mail, adresă, imagine, profesie, loc de muncă, formare profesională (ex. diplome, studii), funcție, direcție, certificări, cursuri, aptitudini, hobby, informații subiective și/sau obiective obținute în urma referințelor, precum și orice alte informații furnizate de candidat direct prin CV sau indirect, pe durata procesului de recrutare, declarații și formulare solicitate în cadrul procedurilor de achiziție în cauză indiferent dacă acestea au drept finalitate încheierea unui contract între achizitor și Asociație sau nu. Aceste date sunt prelucrate în special în legatură cu experții pe care Asociația îi poate propune / prezenta prin ofertele și documentația depuse în cadrul procedurilor de achiziție publice, sectoriale și/sau private la care alege să participe, indiferent de calitatea acesteia (ofertant cu ofertă individuală, ofertant asociat, subcontractant, terț susținător), cont bancar, remunerație, alte date aflate în contractul / acordul încheiat cu expertul în cauză și/sau în legatură cu acesta, cu excepția cazului în care se încheie contract de muncă, precum și potențiale date medicale (aflate în legătură cu justificarea absențelor expertului pe durata derulării contractului de achiziție).

  1. În cazul persoanelor de contact/reprezentanților colaboratorilor/ potenţialilor colaboratori

6.1 În cazul persoanelor de contact ai colaboratorilor/ potenţialilor colaboratori (corporate), cum ar fi, în contextul inițierii, respectiv a gestionării relației contractuale cu aceştia: nume, prenume, adresa de e-mail, număr de telefon, funcţie, loc de muncă, profesie.

6.2 În cazul persoanelor de contact ai colaboratorilor, în contextul transmiterii unor chestionare de satisfacție a respectivilor raportat la relația cu SOS: nume, prenume, adresa de e-mail, număr de telefon.

6.3. În cazul reprezentanților legali ai colaboratorilor, în contextul negocierii și/sau încheierii de contracte de prestări servicii: nume și prenume reprezentant legal, semnătură, loc de muncă, profesie, adresă de email, număr de telefon, precum și orice alte informații care pot rezulta din certificate emise de către Registrul Comerțului.

  1. În cazul persoanelor de contact/reprezentanților donatorilor/potențialilor donatori

7.1 În cazul persoanelor de contact ai donatorilor/potențialilor donatori, cum ar fi, în contextul inițierii, respectiv a gestionării relației de sponsorizare cu aceştia: nume, prenume, adresa de e-mail, număr de telefon, funcţie, loc de muncă, profesie.

7.2 În cazul persoanelor de contact ai donatorilor, în contextul transmiterii unor chestionare de satisfacție a respectivilor raportat la relația cu SOS: nume, prenume, adresa de e-mail, număr de telefon.

7.3. În cazul reprezentanților legali ai donatorilor, în contextul negocierii și/sau încheierii de contracte de sponsorizări: nume și prenume reprezentant legal, semnătură, loc de muncă, profesie, adresă de email, număr de telefon, precum și orice alte informații care pot rezulta din certificate emise de către Registrul Comerțului sau necesare evaluării de risc aferente persoanelor fizice reprezentanți în legătură cu persoanele juridice.

7.4. În cazul donatorilor persoane fizice ce donează prin Debit Direct prin contracte de sponsorizare (prin intermediul fundraiser-ilor fizici din diverse locații), în contexul încheierii contractului de sponsorizare: nume și prenume sponsor, CNP, adresă completă, telefon, email, suma donată, semnătură. Ținând cont de faptul că respectivul contract de sponsorizare nu poate fi modificat de către SOS întrucât nu este deținătorul respectivului contract, informarea persoanelor vizate având calitatea de sponsor în acest context se face prin prezenta Politică de Confidențialitate.

  1. În cazul abonaţilor pentru primirea de comunicări comerciale prin intermediul Site-ului: adresa de e-mail și date de tracking în vederea analizării impactului pe care comunicările le au asupra primitorului (ex. adresa IP, clickuri, accesări, localitate). Datele de tracking ajută SOS să înțeleagă dacă campaniile pe care le promovează sunt de interes pentru persoanele vizate. Astfel, pe baza numărului de comunicări primite, deschise și accesate, ne putem da seama dacă sunt necesare schimbări în privința comunicărilor pe care le facem. Adresa IP este prelucrată de furnizorul prin intermediul căruia SOS transmite comunicările electronice, respectiv Mailchimp, dar aceasta nu este folosită de către SOS în alte modalități decât cea prezentată în prezenta Politică. In masura in care sunt utilizati alti furnizori, prezenta Politică se va actualiza corespunzător.

8.1 În cazul abonaţilor pentru primirea de comunicări comerciale care și-au exprimat această opțiune direct către reprezentanții SOS prin formulare de colectare a acordului: nume, prenume, adresă de e-mail, număr de telefon și date privind interacțiunea digitală (ex. adresa IP, clickuri, accesări, localitate).

Transmiterea comunicărilor comerciale se efectuează utilizând platforma Mailchimp menționată anterior.

Datele colectate sunt prelucrate în vederea transmiterii comunicărilor generale, precum: comunicări despre activitatea SOS, despre serviciile sociale și campaniile si proiectele pe care le desfășurăm, etc. Datele privind dispozitivul, astfel cum acestea sunt menționate mai sus, sunt utilizate în transmiterea tuturor comunicărilor comerciale de către SOS, în măsura în care v-ați exprimat acordul pentru utilizarea acestora, întrucât prin colectarea acestor Date cu Caracter Personal se analizează impactul pe care comunicările le au asupra primitorului și dacă campaniile pe care le promovează SOS sunt de interes pentru persoanele vizate. SOS colaborează cu furnizori de servicii pentru transmiterea mesajelor comerciale prin intermediul e-mail-ului, astfel cum am detaliat anterior.

Pentru fiecare categorie de abonați se vor utiliza strict datele pentru care aceștia și-au exprimat consimțământul în vederea primirii comunicărilor comerciale, în funcție de comunicările pentru care aceștia au optat.

Înainte de a vă abona pentru a primi comunicări comerciale indiferent de calitatea pe care o aveți în relație cu SOS, avem rugămintea să citiți Termenii și Condițiile și Politica de Confidențialitate ale platformei, pentru a întelege mai bine cum vă pot fi prelucrate Datele cu Caracter Personal, la adresa https://mailchimp.com/gdpr/ .

  1. În cazul utilizării Google Ad Grants în vederea promovării cauzelor pe care SOS le susține, prin utilizarea fondurilor puse la dispoziție de către Google în vederea distribuirii campaniilor de conștientizare și/sau atragerea de donatori dispuși să susțină SOS: identificatori online, adresă IP, identificatori ai dispozitivelor folosite, identificatori ai clienților. Detalii privind prelucrările de date cu caracter personal efectuate de către Google pot fi găsite aici: https://business.safety.google/adsservices/ si aici: https://www.google.com/analytics/terms/dpa/dataprocessingamendment_20200816.html
  2. Scopurile şi temeiurile Prelucrărilor de Date cu Caracter Personal

Putem folosi datele personale în principiu pentru unul sau mai multe dintre scopurile descrise în această Politică. În cazul în care Asociația va prelucra ulterior datele cu caracter personal într-un alt scop decât cele asupra cărora ați fost deja informat și care nu este compatibil cu scopurile pentru care datele au fost colectate inițial / care v-au fost aduse la cunostință, vă vom furniza informații privind scopul secundar respectiv și orice informații suplimentare relevante.

Datele cu Caracter Personal cu privire la categoriile de persoane vizate menţionate la secţiunea IV de mai sus, furnizate cu ocazia derulării relaţiilor cu Titularul, în contextul prestarii de servicii sociale, campanii, solicitării de oferte, completarea formularelor online, îmbunătăţirii serviciilor SOS, abonarea pentru primirea comunicărilor comerciale sau furnizate de aceştia în alt mod prin utilizarea Site-ului sau în cadrul relației cu SOS, pot fi prelucrate de SOS direct şi/ sau prin intermediul împuterniciţilor săi, pentru următoarele scopuri şi în baza următoarelor temeiuri:

  1. Dacă sunteţi vizitator al Site-ului, vom putea prelucra Datele dumneavoastră cu Caracter Personal după cum urmează:

1.1. Pentru mai multe detalii privind utilizarea modulelor de tip cookie-uri vă rugăm să accesați Politica de cookies disponibila pe site-ul SOS.

Temeiul prelucrării: consimţământul, executarea contractului sau interesul legitim, conform prevederilor Legii nr. 506/ 2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice.

1.2. Pentru scopul gestionării interacțiunii dumneavoastră cu Site-ul (de exemplu, privind modalitatea de susținere a SOS prin donații/sponsorizări sau activități de voluntariat), raportat la datele prelucrate, precum si scopul colectării acestora, parte din temeiurile menționate de art. 6 Regulamentul de protecția datelor sunt aplicabile, respectiv: (i) în vederea completării și depunerii documentelor obligatorii la ANAF – obligație legală; (ii) în vederea efectuării donațiilor prin intermediul contractelor de sponsorizare – executarea contractului; (iii) în vederea obținerii donațiilor sau serviciilor care nu au la baza un contract de sponsorizare, temeiul prelucrării poate fi de la caz la caz interesul legitim al SOS de a obține astfel de donații; (iv) în cazul abonării la newsletter sau pentru primirea comunicărilor de marketing – acordul persoanei vizate (v) în vederea apărarii intereselor SOS – interesul legitim.

Totodată, în cazul vizitării site-ului nostru sau paginilor noastre de pe rețelele sociale, este posibil să prelucrăm unele informații despre identificatorul online al vizitatorului sau alte date personale potențial primite prin intermediul acestor platforme.

Temeiul prelucrării: obligație legală.

Temeiul prelucrării: executarea contractului.

Temeiul prelucrării: interesul legitim.

Temeiul prelucrării: consimțământul.

1.3. Pentru scopul gestionării solicitărilor transmise prin intermediul Formularului de contact de pe Site.

Temeiul prelucrării: interesul legitim.

1.4. Pentru scopul gestionării abonărilor de a primi comunicări de marketing referitoare la campaniile și activitatea SOS, inclusiv prelucrarea datelor de tracking pentru analizarea eficienței comunicărilor transmise și a interesului arătat, prin abonarea la newsletter.

Temeiul prelucrării: consimțământul.

Retragerea consimțământului poate avea loc în orice moment și va produce efecte pentru viitor, fără a afecta legalitatea prelucrărilor efectuate anterior.

  1. Dacă sunteți vizitator al sediilor SOS, vom putea prelucra Datele dumneavoastră cu Caracter Personal prin intermediul sistemului de supraveghere video (CCTV) după cum urmează:

2.1.        În vederea respectării obligațiilor legale pentru următoarelor scopuri:

 

  • paza si protectia bunurilor si persoanelor;
  • prevenirea și combaterea săvârșirii infracțiunilor;
  • îndeplinirea ordinelor autorităților publice;
  • soluționarea cererilor persoanelor vizate.

Temeiul prelucrării: obligație legală

2.2.        În vederea îndeplinirii intereselor legitime ale SOS pentru următoarele scopuri:

 

  • respectarea procedurilor interne și legislației aplicabile;
  • protejarea persoanelor ce se regăsesc în incintele SOS și asigurarea securității acestora prin supraveghere, în situația apariției unor situații ce nu se încadrează pe temeiul obligației legale;
  • apărarea în instanță sau în cadrul unor proceduri contencioase a intereselor Companiei;
  • efectuarea auditului intern;
  • efectuarea mentenanței sistemului de supraveghere video;
  • soluționarea incidentelor/reclamațiilor ce pot apărea în relațiile profesionale desfășurate de către SOS;
  • Paza și protecția bunurilor și persoanelor;
  • Indeplinirea ordinului autoritătilor publice;
  • Prevenirea si combaterea savarsirii infractiunilor;
  • Solutionarea cererilor persoanelor vizate;
  • obtinerea unor mijloace de proba în cazul unor incidente ori reclamatii, cu respectarea conditiilor si a restrictiilor impuse de lege.

 

Temeiul prelucrării: interesul legitim

  1. Dacă sunteţi Beneficiar al serviciilor SOS, vom putea prelucra Datele dumneavoastră cu Caracter Personal după cum urmează:

 

3.1. În vederea respectării obligaţiilor legale pentru următoarele scopuri:

 

  • conformarea cu normele aplicabile SOS, inclusiv în domeniul asistentei sociale precum şi conformarea cu prevederile privind efectuarea activitatilor de voluntariat;
  • gestionarea sistemelor şi serviciilor de asistenta sociala de către SOS;
  • soluţionarea cererilor/ plângerilor privind exercitarea drepturilor de care beneficiaţi în contextul prelucrărilor de date, indicate mai jos;
  • audit intern;
  • arhivarea documentelor potrivit dispoziţiilor legale şi cu respectarea termenelor stabilite la nivel intern;
  • gestionarea relațiilor cu autoritățile publice sau cu alte entităţi care prestează un serviciu public;
  • desfășurarea obiectului de activitate al Asociației: servicii de îngrijire alternativă pentru copiii care nu mai au părinții alături, sprijinirea familiilor vulnerabile aflate în risc de separare a copilului de părinți, acțiuni de lobby și advocacy, parteneriate cu autoritățile, cu entități din mediul privat sau alte organisme neguvernamentale;
  • participarea la proiecte publice, sectoriale și/sau private în legătură cu obiectul de activitate al Asociației, indiferent de calitatea Asociației (ofertant cu ofertă individuală, ofertant asociat, subcontractant, terț susținător), implementarea și derularea proiectelor și contractelor, îndeplinirea obligațiilor aflate în legătură cu acestea inclusiv cele care supraviețuiesc încetării lor;
  • organizare de cursuri, traininguri, evenimente și activități similare;
  • gestionarea riscurilor aflate în legatură cu activitatea noastră, sens în care luăm măsuri de securitate pentru a proteja datele personale, care implică detectarea, investigarea și soluționarea amenințărilor de securitate. Datele personale pot fi prelucrate ca parte a monitorizării securității fizice (prelucrare date video) sau la nivelul aplicațiilor informatice pe care le utilizăm;
  • respectarea unor cerințe legale și/sau de reglementare, cum ar fi cele de natură fiscală sau a celor solicitate prin acte normative speciale care reglementează obiectul nostru de activitate ori, după caz, de arhivare;
  • păstrarea anumitor registre, situaţii, formulare potrivit dispoziţiilor prevăzute de legile speciale;
  • îndeplinirea obligațiilor de raportare a datelor, astfel cum acestea sunt prevăzute în legislația aplicabilă;
  • gestiune economico-financiară-administrativă;
  • constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță;

Temeiul prelucrării: obligaţia legală.

3.2. În vederea încheierii și executării contractelor pentru următoarele scopuri:

 

  • gestionarea cererilor/ reclamaţiilor primite în legătură cu derularea contractului încheiat;
  • executarea propriu-zisă a contractului încheiat;
  • desfășurarea obiectului de activitate al Asociației: servicii de îngrijire alternativă pentru copiii care nu mai au părinții alături, sprijinirea familiilor vulnerabile aflate în risc de separare a copilului de părinți, acțiuni de lobby și advocacy, parteneriate cu autoritățile, cu entități din mediul privat sau alte organisme neguvernamentale;
  • participarea la proiecte publice, sectoriale și/sau private în legătură cu obiectul de activitate al Asociației, indiferent de calitatea Asociației (ofertant cu ofertă individuală, ofertant asociat, subcontractant, terț susținător), implementarea și derularea proiectelor și contractelor, îndeplinirea obligațiilor aflate în legătură cu acestea inclusiv cele care supraviețuiesc încetării lor;
  • organizare de cursuri, traininguri, evenimente și activități similare;
  • gestionarea relațiilor noastre cu clienții, furnizorii, partenerii, profesioniștii și experții din domeniu asistenței de specialitate și consultanței și domenii înrudite, gestionare corespondentă, negocieri, contracte, etc
  • facturarea, încasarea preţurilor serviciilor prestate, alte operaţiuni de plată, returnări plăţi;
  • prelucrăm datele cu caracter personal în scopul îndeplinirii obligaţiilor contractuale și angajamentelor asumate.

Temeiul prelucrării: contractul.

3.3. În vederea îndeplinirii intereselor legitime ale Titularului pentru următoarele scopuri:

 

  • constatarea, exercitarea sau apărarea unor drepturi ale SOS în instanță, precum și în orice alte proceduri judiciare;
  • gestionarea oricăror altor cereri, reclamaţii, sugestii;
  • asigurarea securității mijloacelor tehnice disponibile pentru prestarea serviciilor pe care SOS le pune la dispozitiei conform obiectului de activitate si asigurarea securității Datelor cu Caracter Personal astfel prelucrate.
  • În conformitate cu legea aplicabilă, folosim detaliile de contact ale beneficiarilor, partenerilor și colaboratorilor noștri pentru a furniza direct sau indirect informații despre care apreciem că sunt de interes pentru aceștia;
  • Statistici interne.

 

Temeiul prelucrării: interesul legitim.

  1. Daca sunteti reprezentant legal al Beneficiarilor serviciilor SOS, vom putea prelucra Datele dumneavoastră cu Caracter Personal după cum urmează:

 

4.1. În vederea respectării obligaţiilor legale pentru următoarele scopuri:

 

  • conformarea cu normele aplicabile SOS, inclusiv în domeniul asistenței sociale precum şi conformarea cu prevederile privind efectuarea activităților de voluntariat;
  • gestionarea sistemelor şi serviciilor de asistență socială de către SOS;
  • soluţionarea cererilor/ plângerilor privind exercitarea drepturilor de care beneficiaţi în contextul prelucrărilor de date, indicate mai jos;
  • audit intern;
  • arhivarea documentelor potrivit dispoziţiilor legale şi cu respectarea termenelor stabilite la nivel intern;
  • gestionarea relațiilor cu autoritățile publice sau cu alte entităţi care prestează un serviciu public;
  • desfășurarea obiectului de activitate al Asociației: servicii de îngrijire alternativă pentru copiii care nu mai au părinții alături, sprijinirea familiilor vulnerabile aflate în risc de separare a copilului de părinți, acțiuni de lobby și advocacy, parteneriate cu autoritățile, cu entități din mediul privat sau alte organisme neguvernamentale;
  • participarea la proiecte publice, sectoriale și/sau private în legătură cu obiectul de activitate al Asociației, indiferent de calitatea Asociației (ofertant cu ofertă individuală, ofertant asociat, subcontractant, terț susținător), implementarea și derularea proiectelor și contractelor, îndeplinirea obligațiilor aflate în legătură cu acestea inclusiv cele care supraviețuiesc încetării lor;
  • organizare de cursuri, traininguri, evenimente și activități similare;
  • gestionarea riscurilor aflate în legatură cu activitatea noastră, sens în care luăm măsuri de securitate pentru a proteja datele personale, care implică detectarea, investigarea și soluționarea amenințărilor de securitate. Datele personale pot fi prelucrate ca parte a monitorizării securității fizice (prelucrare date video) sau la nivelul aplicațiilor informatice pe care le utilizăm;
  • respectarea unor cerințe legale și/sau de reglementare, cum ar fi cele de natură fiscală sau a celor solicitate prin acte normative speciale care reglementează obiectul nostru de activitate ori, după caz, de arhivare;
  • păstrarea anumitor registre, situaţii, formulare potrivit dispoziţiilor prevăzute de legile speciale;
  • îndeplinirea obligațiilor de raportare a datelor, astfel cum acestea sunt prevăzute în legislația aplicabilă;
  • gestiune economico-financiară-administrativă, inclusiv dar fara a se limita la îndeplinirea obligaţiilor financiar-contabile şi fiscale, inclusiv întocmirea evidenţelor contabile, păstrarea documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor contabile;
  • constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță;

Temeiul prelucrării: obligaţia legală.

4.2. În vederea încheierii și executării contractelor pentru următoarele scopuri:

 

  • gestionarea cererilor/ reclamaţiilor primite în legătură cu derularea contractului încheiat;
  • executarea propriu-zisă a contractului încheiat;
  • desfășurarea obiectului de activitate al Asociației: servicii de îngrijire alternativă pentru copiii care nu mai au părinții alături, sprijinirea familiilor vulnerabile aflate în risc de separare a copilului de părinți, acțiuni de lobby și advocacy, parteneriate cu autoritățile, mediul privat sau alte organisme neguvernamentale;
  • participarea la proiecte publice, sectoriale și/sau private în legătură cu obiectul de activitate al Asociației, indiferent de calitatea Asociației (ofertant cu ofertă individuală, ofertant asociat, subcontractant, terț susținător), implementarea și derularea proiectelor și contractelor, îndeplinirea obligațiilor aflate în legătură cu acestea, inclusiv cele care supraviețuiesc încetării lor;
  • organizare de cursuri, traininguri, evenimente și activități similare;
  • gestionarea relațiilor noastre cu beneficiarii, reprezentanții beneficiarilor, furnizorii, partenerii, profesioniștii și experții asistenței de specialitate și consultanței și domenii înrudite, gestionare corespondentă, negocieri, contracte, etc
  • prelucrăm datele cu caracter personal în scopul îndeplinirii obligaţiilor contractuale și angajamentelor asumate;
  • prestarea serviciilor de asistenta socială oferite de SOS, inclusiv în contextul solicitării de informații în vederea obținerii serviciilor sociale;
  • facturarea, încasarea preţurilor serviciilor prestate, alte operaţiuni de plată, returnări plăţi;

Temeiul prelucrării: contractul.

4.3. În vederea îndeplinirii intereselor legitime ale Titularului pentru următoarele scopuri:

 

  • constatarea, exercitarea sau apărarea unor drepturi ale SOS în instanță, precum și în orice alte proceduri judiciare;
  • gestionarea oricăror altor cereri, reclamaţii, sugestii;
  • asigurarea securității mijloacelor tehnice disponibile pentru prestarea serviciilor pe care SOS le pune la dispozitiei conform obiectului de activitate si asigurarea securității Datelor cu Caracter Personal astfel prelucrate.
  • Statistici interne.

 

Temeiul prelucrării: interesul legitim.

  1. Dacă sunteţi candidat pentru angajare vom putea prelucra datele dumneavoastră:

 

5.1 În vederea respectării obligaţiilor legale pentru următoarele scopuri:

  • monitorizare / securitate acces in incintele organizatiei;
  • asigurarea masurilor de securitate necesare pentru protejarea datelor cu caracter personal si a altor informatii sensibile pentru activitatea organizatiei;
  • informarea candidatilor si solutionarea cererilor persoanelor vizate exercitate în temeiul Regulamentului general privind protectia datelor sau ale altor dispozitii legale aplicabile;
  • solicitarea cazierului judiciar si/sau dupa caz a certificatului de integritate;
  • arhivarea documentelor potrivit dispoziţiilor legale şi cu respectarea termenelor stabilite intern;
  • audit intern;
  • gestionarea relațiilor cu autoritățile publice sau cu alte entităţi care prestează un serviciu public;

Temeiul prelucrării: obligaţia legală.

5.2 În vederea efectuării demersurilor necesare încheierii unui contract pentru următoarele scopuri:

  • desfășurarea activităților specifice de recrutare pentru anumite posturi vacante în cadrul SOS;
  • gestionarea oricăror cereri cu privire la recrutarea anumitor posturi vacante;
  • încheierea de parteneriate cu entități specializate în recrutare;

Temeiul prelucrării: contractul.

5.3 În vederea îndeplinirii intereselor legitime ale Titularului pentru următoarele scopuri:

  • ocuparea posturilor vacante, ca urmare a încheierii în acest sens a unui contract de recrutare cu agenții de recrutare și selectare a candidaților;
  • stocarea pe perioada desfășurării procesului de recrutare, a candidaturilor primite de la agențiile de recrutare;
  • selectarea candidaților, analizarea reputației și integrității candidaților;
  • stocarea datelor candidatilor pentru care stocarea nu se face în temeiul consimțământului;
  • statistici interne;
  • testarea candidatilor.

Temeiul prelucrării: interes legitim.

5.4 În baza consimțământului acordat pentru următoarele scopuri:

  • stocarea datelor dvs. in vederea contactării pentru procese ulterioare de recrutare, față de cel pentru care ați aplicat;
  • solicitarea referințelor pentru recrutarea anumitor funcții.

 

Temeiul prelucrării: consimțământ

Nota 1: Acordul dumneavoastră de consimțământ poate fi retras în orice moment. Retragerea consimțământului dumneavoastră va produce efecte pentru viitor, fără a afecta legalitatea prelucrărilor efectuate anterior retragerii.

Nota 2: Atunci când candidații aplică pentru unul din job-urile disponibile, neacordarea consimțământului de stocare nu va produce consecințe negative asupra procesului de recrutare existent. Consecința neacordării consimțământului cu privire la stocarea datelor personale si contactarea ulterioară constând în faptul că pentru procese de recrutare ulterioare, candidatul nu va fi contactat.

Nota 3: Atunci când candidații aplică spontan pentru oportunități viitoare, consecința neacordării consimțământului cu privire la stocarea datelor personale și contactarea ulterioară constă în faptul că respectiva candidatură nu va fi înregistrată.

  1. Dacă sunteţi persoană de contact/reprezentant legal a colaboratorilor/ potenţialilor colaboratori vom putea prelucra datele dumneavoastră:

6.1 În vederea respectării obligaţiilor legale pentru următoarele scopuri:

  • conformarea cu normele aplicabile SOS, inclusiv în domeniul asistentei sociale, precum şi conformarea cu prevederile privind voluntariatul;
  • gestionarea sistemelor şi serviciilor de asistenta sociala de către SOS;
  • îndeplinirea obligaţiilor financiar-contabile şi fiscale;
  • soluţionarea cererilor/ plângerilor privind exercitarea drepturilor de care beneficiaţi în contextul prelucrărilor de date, indicate mai jos;
  • audit intern;
  • arhivarea documentelor potrivit dispoziţiilor legale şi cu respectarea termenelor stabilite intern;
  • gestionarea relațiilor cu autoritățile publice sau cu alte entităţi care prestează un serviciu public;
  • păstrarea anumitor registre, situaţii, formulare potrivit dispoziţiilor prevăzute de legile speciale.
  • efectuarea verificărilor privind persoanele fizice care acționează în calitate de reprezentanți ai unor clienți sau parteneri, persoane juridice.
  • desfășurarea obiectului de activitate al Asociației: servicii de îngrijire alternativă pentru copiii care nu mai au părinții alături, sprijinirea familiilor vulnerabile aflate în risc de separare a copilului de părinți, acțiuni de lobby și advocacy, parteneriate cu autoritățile, mediul privat sau alte organisme neguvernamentale;
  • participarea la proiecte publice, sectoriale și/sau private în legătură cu obiectul de activitate al Asociației, indiferent de calitatea Asociației (ofertant cu ofertă individuală, ofertant asociat, subcontractant, terț susținător), implementarea și derularea proiectelor și contractelor, îndeplinirea obligațiilor aflate în legătură cu acestea inclusiv cele care supraviețuiesc încetării lor;
  • organizare de cursuri, traininguri, evenimente și activități similare;
  • gestionarea riscurilor aflate în legatură cu activitatea noastră, sens în care luăm măsuri de securitate pentru a proteja datele personale, care implică detectarea, investigarea și soluționarea amenințărilor de securitate. Datele personale pot fi prelucrate ca parte a monitorizării securității fizice (prelucrare date video) sau la nivelul aplicațiilor informatice pe care le utilizăm;
  • respectarea unor cerințe legale și/sau de reglementare, cum ar fi cele de natură fiscală sau a celor solicitate prin acte normative speciale care reglementează obiectul nostru de activitate ori, după caz, de arhivare;
  • păstrarea anumitor registre, situaţii, formulare potrivit dispoziţiilor prevăzute de legile speciale;
  • îndeplinirea obligațiilor de raportare a datelor, astfel cum acestea sunt prevăzute în legislația aplicabilă;
  • gestiune economico-financiară-administrativă;
  • constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță;

Temeiul prelucrării: obligaţia legală.

6.2 În vederea îndeplinirii intereselor legitime ale Titularului pentru următoarele scopuri:

  • inițierea, respectiv gestionarea relației contractuale cu partenerii colaboratori/potenţiali colaboratori ai SOS;
  • În conformitate cu legea aplicabilă, folosim detaliile de contact ale clienților, partenerilor și colaboratorilor noștri pentru a furniza direct sau indirect informații despre care apreciem că sunt de interes pentru aceștia;
  • gestionarea oricăror altor cereri, reclamaţii, sugestii;
  • obtinerea feedback-ului din partea acestora in vederea imbunatatirii relatiei si a serviciilor SOS;
  • statistici interne.

Temeiul prelucrării: interesul legitim.

6.3. În vederea executării contractului semnat de către Titular și colaborator pentru următoarele scopuri:

  • negocierea și semnarea contractelor încheiate de către reprezentanții legali ai colaboratorilor;
  • gestionarea cererilor/ reclamaţiilor primite în legătură cu derularea contractului încheiat;
  • executarea propriu-zisă a contractului încheiat;
  • desfășurarea obiectului de activitate al Asociației: servicii de îngrijire alternativă pentru copiii care nu mai au părinții alături, sprijinirea familiilor vulnerabile aflate în risc de separare a copilului de părinți, acțiuni de lobby și advocacy, parteneriate cu autoritățile, cu entități din mediul privat sau alte organisme neguvernamentale;
  • participarea la proiecte publice, sectoriale și/sau private în legătură cu obiectul de activitate al Asociației, indiferent de calitatea Asociației (ofertant cu ofertă individuală, ofertant asociat, subcontractant, terț susținător), implementarea și derularea proiectelor și contractelor, îndeplinirea obligațiilor aflate în legătură cu acestea inclusiv cele care supraviețuiesc încetării lor;
  • organizare de cursuri, traininguri, evenimente și activități similare;
  • gestionarea relațiilor noastre cu clienții, furnizorii, partenerii, profesioniștii și experți, asistenței de specialitate și consultanței și domenii înrudite, gestionare corespondentă, negocieri, contracte, etc
  • prelucrăm datele cu caracter personal în scopul îndeplinirii obligaţiilor contractuale și angajamentelor asumate.

Temeiul prelucrării: contractul.

  1. Dacă sunteţi abonat pentru primirea comunicărilor de marketing vom putea prelucra Datele dumneavoastră cu Caracter Personal după cum urmează:

 

În scopuri de marketing, pentru transmiterea, prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanţă (de ex. e-mail, telefon) şi prin alte platforme de comunicare digitală, de comunicări comerciale, informații, noutăți despre activitatea SOS, campaniile în desfășurare sau alte mesaje comerciale privind serviciile si activitatea SOS.

De asemenea, în transmiterea comunicărilor menționate anterior, vom prelucra datele privind interactiunea digitala (ex. adresă IP, accesări, clickuri, locație) pentru a analiza gradul de interes pe care dumneavoastră îl aveți față de comunicările primite și pentru a efectua schimbări în tipul comunicărilor pe care le transmitem. Adresa IP este prelucrată de furnizorul pe care-l utilizăm pentru transmiterea comunicărilor, pentru a putea primi informații precum comunicările deschise de către primitor și link-urile accesate. Adresa IP nu este prelucrată de către SOS  în niciun alt mod decât modul menționat anterior. Pentru a înțelege pe deplin modalitatea de prelucrare a datelor în vederea transmiterii comunicărilor din partea SOS inclusiv în ceea ce privește tehnologia de prelucrare a datelor de interacțiune digitală, vă rugăm să consultați Politica de Confidențialitate a furnizorului, mentionata mai sus.

Dacă vă dați acordul pentru primirea comunicărilor din partea noastră vă puteți dezabona fie prin accesarea link-ului de dezabonare primit în fiecare comunicare, fie puteți comunica retragerea acordului prin transmiterea un e-mail la adresa de contact menționată mai jos prin care să solicitați dezabonarea.

Totodată, prin intermediul Campaniilor desfășurate ocazional, SOS poate prelucra anumite date cu caracter personal, iar informații privind scopurile și modalitatea de prelucrare a acestor date cu caracter personal se vor regăsi în regulamentele campaniilor respective, prezenta Politică de confidențialitate urmând a se completa cu fiecare regulament, după caz.

Temeiul prelucrării: consimţământul.

Notă 1: Acordul dumneavoastră pentru activităţi de marketing direct poate fi retras în orice moment. Retragerea consimţământului dumneavoastră va produce efecte pentru viitor, fără a afecta legalitatea prelucrărilor efectuate anterior retragerii.

Notă 2: Pentru anumite activităţi de prelucrare, temeiul legal îl poate reprezenta o obligaţie legală.

  1. Daca sunteți persoană de contact/reprezentant legal a donatorilor/ potenţialilor donatori vom putea prelucra datele dumneavoastră:

8.1 În vederea respectării obligaţiilor legale pentru următoarele scopuri:

  • conformarea cu normele aplicabile SOS, inclusiv în domeniul asistentei sociale, precum şi conformarea cu prevederile privind voluntariatul;
  • gestionarea sistemelor şi serviciilor de asistență socială de către SOS;
  • îndeplinirea obligaţiilor financiar-contabile şi fiscale;
  • soluţionarea cererilor/ plângerilor privind exercitarea drepturilor de care beneficiaţi în contextul prelucrărilor de date, indicate mai jos;
  • audit intern;
  • arhivarea documentelor potrivit dispoziţiilor legale şi cu respectarea termenelor stabilite intern;
  • gestionarea relațiilor cu autoritățile publice sau cu alte entităţi care prestează un serviciu public;
  • păstrarea anumitor registre, situaţii, formulare potrivit dispoziţiilor prevăzute de legile speciale.
  • efectuarea verificărilor privind persoanele fizice care acționează în calitate de reprezentanți ai unor clienți sau parteneri, persoane juridice.
  • desfășurarea obiectului de activitate al Asociației: servicii de îngrijire alternativă pentru copiii care nu mai au părinții alături, sprijinirea familiilor vulnerabile aflate în risc de separare a copilului de părinți, acțiuni de lobby și advocacy, parteneriate cu autoritățile, cu entitîățile din mediul privat sau alte organisme neguvernamentale;
  • participarea la proiecte publice, sectoriale și/sau private în legătură cu obiectul de activitate al Asociației, indiferent de calitatea Asociației (ofertant cu ofertă individuală, ofertant asociat, subcontractant, terț susținător), implementarea și derularea proiectelor și contractelor, îndeplinirea obligațiilor aflate în legătură cu acestea inclusiv cele care supraviețuiesc încetării lor;
  • organizare de cursuri, traininguri, evenimente și activități similare;
  • gestionarea riscurilor aflate în legatură cu activitatea noastră, sens în care luăm măsuri de securitate pentru a proteja datele personale, care implică detectarea, investigarea și soluționarea amenințărilor de securitate. Datele personale pot fi prelucrate ca parte a monitorizării securității fizice (prelucrare date video) sau la nivelul aplicațiilor informatice pe care le utilizăm;
  • respectarea unor cerințe legale și/sau de reglementare, cum ar fi cele de natură fiscală sau a celor solicitate prin acte normative speciale care reglementează obiectul nostru de activitate ori, după caz, de arhivare;
  • păstrarea anumitor registre, situaţii, formulare potrivit dispoziţiilor prevăzute de legile speciale;
  • îndeplinirea obligațiilor de raportare a datelor, astfel cum acestea sunt prevăzute în legislația aplicabilă;
  • gestiune economico-financiară-administrativă;
  • constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță;

Temeiul prelucrării: obligaţia legală.

8.2 În vederea îndeplinirii intereselor legitime ale Titularului pentru următoarele scopuri:

  • inițierea, respectiv gestionarea relației contractuale cu donatorii/potenţiali donatori ai SOS;
  • În conformitate cu legea aplicabilă, folosim detaliile de contact ale donatorilor/partenerilor pentru a furniza direct sau indirect informații despre care apreciem că sunt de interes pentru aceștia;
  • gestionarea oricăror altor cereri, reclamaţii, sugestii;
  • obtinerea feedback-ului din partea acestora în vederea îmbunătățirii relatiei cu SOS și a serviciilor oferite de catre SOS;
  • statistici interne.

Temeiul prelucrării: interesul legitim.

8.3. În vederea executării contractului semnat de către Titular și donator pentru următoarele scopuri:

  • negocierea și semnarea contractelor de sponsorizare încheiate de către reprezentanții legali ai donatorilor și/sau de donatori persoane fizice;
  • gestionarea cererilor/ reclamaţiilor primite în legătură cu derularea contractului încheiat;
  • executarea propriu-zisa a contractului încheiat;
  • desfășurarea obiectului de activitate al Asociației: servicii de îngrijire alternativă pentru copiii care nu mai au părinții alături, sprijinirea familiilor vulnerabile aflate în risc de separare a copilului de părinți, acțiuni de lobby și advocacy, parteneriate cu autoritățile, mediul privat sau alte organisme neguvernamentale;
  • participarea la proiecte publice, sectoriale și/sau private în legătură cu obiectul de activitate al Asociației, indiferent de calitatea Asociației (ofertant cu ofertă individuală, ofertant asociat, subcontractant, terț susținător), implementarea și derularea proiectelor și contractelor, îndeplinirea obligațiilor aflate în legătură cu acestea, inclusiv cele care supraviețuiesc încetării lor;
  • organizare de cursuri, traininguri, evenimente și activități similare;
  • gestionarea relațiilor noastre cu partenerii, donatorii, precum si gestionarea corespondentei, negocierii, contracte, etc.
  • prelucrăm datele cu caracter personal în scopul îndeplinirii obligaţiilor contractuale și angajamentelor asumate.

Temeiul prelucrării: contractul.

  1. În vederea utilizării Google Grants, vom putea prelucra datele dumneavoastră:

9.1 În vederea îndeplinirii intereselor legitime pentru următoarele scopuri:

  • Creșterea nivelului de conștientizare privind obiectului de activitate al Asociației: servicii de îngrijire alternativă pentru copiii care nu mai au părinții alături, sprijinirea familiilor vulnerabile aflate în risc de separare a copilului de părinți;
  • Creșterea sprijinului oferit Asociației în atingerea scopurilor menționate mai sus ca reprezentând obiectul de activitate;
  • Creșterea donațiilor;
  • gestionarea oricăror altor cereri, reclamaţii, sugestii;
  • statistici interne.
  1. Fișiere de tip cookie

Site-ul foloseste fișiere de tip cookie. Pentru mai multe informații cu privire la modul în care se folosesc aceste fișiere, vă rugăm să accesați Politica de cookies disponibilă pe site-ul SOS.

  1. Sursa din care provin datele cu caracter personal

 

În general, colectăm datele personale direct de la dumneavoastră. De asemenea, putem colecta date cu caracter personal si din surse disponibile public.

Putem primi date cu caracter personal din surse precum:

  • din partea clienților și partenerilor noștri persoane juridice (în legatură cu date aparținând reprezentanților lor), instituțiilor, achizitorilor, altor terțe părți
  • din partea donatorilor, persoane fizice, care efectuează o donație pe platforma www.sos-satelecopiilor.ro
  • din partea donatorilor personae fizice care încheie un contract de sponsorizare în beneficiul SOS
  • din partea unor experți, colaboratori ai Asociației în diverse proiecte și activități
  • de la alte asociații din grup și/sau alte persoane care participă împreună cu Asociația la proceduri de atribuire
  • surse publice (gen portal ONRC, site ANAF, site-uri de rețele sociale);
  • din partea autoritatilor publice implicate in servicii de asistenta sociala;
  • orice alte surse de incredere.
IV. Destinatarii Datelor cu Caracter Personal

Pentru îndeplinirea scopurilor de prelucrare, Titularul poate să dezvăluie anumite categorii de Date cu Caracter Personal către următoarele categorii de destinatari:

  1. persoana vizată și/ sau reprezentanţii săi legali;
  2. specialisti şi alte persoane/entitati implicate în prestarea serviciilor sociale;
  3. reprezentanţii SOS;
  4. partenerii contractuali ai SOS, beneficiari ai serviciilor prestate de SOS, între care, dar fără a se limita la cabinete de psihologie, formatori in educarea personalului de asistenta sociala, alţi parteneri;
  5. persoane care colaborează cu Asociația în sensul participării la acțiuni de sprijinire a copiilor sau alți parteneri comerciali;
  6. asociații din grup, având în vedere că SOS Satele Copiilor România este membră a organizației SOS Children’s Villages, astfel încât unele politici, baze de date, aplicații, sisteme informatice ori altele asemenea pot fi stabilite ori utilizate, în comun, la nivelul întregului grup.
  7. partenerii contractuali ai SOS, furnizori de servicii precum, dar fără a se limita la procesatorii de plăţi, furnizori de servicii bancare, furnizorii de servicii de pază, servicii de arhivare, agenţii de marketing si/sau furnizori de servicii de marketing, servicii de mass mailing, servicii de Software as a Service, servicii de stocare a informațiilor sub forma de baze de date – CRM, servicii de hosting,  consultanţi externi în diverse domenii precum contabilitate, fiscal, furnizorii de servicii juridice, organizaţii profesionale, organizații de cercetare a pieței, agenții de selecție și plasare a forței de muncă, firme specializate privind organizarea de evenimente, agenții de turism, furnizori de servicii de monitorizare acces și supraveghere video, prestatori de servicii în domeniul IT care pot avea acces la date personale și sistemele Asociație, etc.;
  8. autorităţi judecătoreşti sau alte autorităţi/ entități publice de orice tip, organizații internaționale, etc. (precum, dar fara a se limita la: autorități fiscale, Curtea de Conturi, ANAF, etc.)

 

V. Durata prelucrării Datelor cu Caracter Personal

Titularul va prelucra Datele dumneavoastră cu Caracter Personal pe durata necesară realizării scopurilor de prelucrare și ulterior în conformitate cu politicile noastre interne, precum şi în vederea conformării cu obligațiile legale aplicabile, inclusiv, dar fără limitare la, dispozițiile referitoare la obligaţia de arhivare. De asemenea, datele vor fi stocate potrivit politicilor interne ale SOS care stabilesc durate de păstrare a datelor și documentelor.

Este posibil ca, în urma îndeplinirii termenelor legale de arhivare, Titularul să dispună anonimizarea datelor, lipsindu-le astfel de caracterul personal și să continue prelucrarea datelor anonime pentru scopuri statistice.

În cazul abonaţilor, la primirea comunicărilor comerciale şi prelucrarea datelor în scop de marketing, SOS va prelucra datele până la momentul la care: (i) persoana vizată îşi retrage consimţământul; (ii) persoana vizată îşi exercită dreptul de opoziţie potrivit legii; sau (iii) conform politicilor interne, s-a împlinit termenul de păstrare și prelucrare a respectivelor Date cu Caracter Personal, în concordanță cu scopul pentru care au fost colectate. În măsura în care orice persoană vizată dorește să afle în concret termenul de păstrare a datelor prelucrate în scop de marketing, poate solicita aceste informații prin transmiterea unei solicitări la datele de contact prevăzute în secțiunea  de mai jos din prezentul document.

În cazul candidaților, datele cu caracter personal sunt stocate de către SOS în vederea prelucrării lor pe durata procesului de recrutare și ulterior, conform cerințelor din politicile interne aplicabile la nivelul SOS, precum și în conformitate cu cerințele legale aplicabile, inclusiv, dar fără limitare la, cerințele din materia arhivarii.

In lipsa termenelor stabilite in mod legal prin legislatia aplicabile, organizatia va pastra datele conform termenelor generale de prescriptie. La împlinirea termenului prevăzut de politicile interne sau de prevederile legale în vigoare, datele cu caracter personal se vor șterge.

  1. Transferul Datelor cu Caracter Personal

Datele cu Caracter personal furnizate către SOS pot fi transferate în afara României, către state din Spaţiul Economic European sau din afara Spațiului Economic European.

În afara Spaţiului Economic European, Datele cu Caracter personal pot fi transferate în SUA, în funcție de tipul de servicii prestate de catre colaboratori catre SOS. Este posibil ca în derularea activităților sale, statul de transfer anterior-menționat să se modifice. Pentru informații concrete privind transferul datelor dumneavoastră în afara spațiului Economic European, în măsura în care acestea sunt transferate, vă rugăm să ne transmiteți o solicitare la adresa menționată mai jos.

Pentru detalii privind prelucrarile si transferurile de date în afara Spatiului Economic European în cazul Google, vă rugăm să consultați în integralitate politica acestuia aici.

  1. Securitatea Datelor cu Caracter Personal

Titularul acordă o importanță deosebită confidenţialităţii şi securităţii Datelor dumneavoastră cu Caracter Personal și înțelege să asigure siguranța acestora pe parcursul activităților de prelucrare prevăzute în prezenta Politică de confidenţialitate. În acest sens, Titularul implementează măsuri tehnice şi organizatorice adecvate în vederea asigurării unui nivel de securitate corespunzător riscurilor asociate tipurilor de date prelucrate si operațiunilor de prelucrare.

  1. Furnizarea Datelor cu Caracter Personal

Furnizarea Datelor cu Caracter Personal poate fi o obligație contractuală sau o obligație necesară pentru încheierea/ executarea unui contract, poate fi necesară pentru a putea beneficia de serviciile puse la dispoziție de SOS, de a naviga pe Site şi de a beneficia de facilităţile oferite pe acest spaţiu. În unele cazuri, refuzul furnizării Datelor cu Caracter Personal poate avea drept consecință imposibilitatea beneficierii de serviciile puse la dispoziția dumneavoastră prin intermediul Site-ului (de exemplu, imposibilitatea înregistrării solicitării dumneavoastră). Pentru activitățile de marketing furnizarea datelor dumneavoastră este voluntară.

Cu toate că SOS cere acordul pentru prelucrarea anumitor Date cu Caracter Personal, este posibil ca temeiul prelucrarii să suporte modificări și astfel să nu mai fie necesar conform legii. În astfel de situaţii, Titularul poate utiliza alte temeiuri pentru prelucrarea datelor conform modificarilor aparute.

Consecințele refuzului furnizării datelor personale

În cazul în care datele cu caracter personal sunt colectate direct de la dumneavoastră, vă aducem la cunoștință că de regulă nu sunteți obligat să vă furnizați informațiile personale către Asociație, cu excepția cazurilor în care furnizarea lor constituie o obligație legală sau contractuală ori sunt necesare in vederea încheierii unui contract.  Astfel, în măsura în care intrați într-o relație juridică cu SOS, sunteți reprezentant al unui  beneficiar, client, partener sau furnizor al Asociației, beneficiați în alt context de serviciile/produsele noastre etc. furnizarea datelor cu caracter personal constituie o necesitate din perspectiva cerințelor legale și/sau a relației juridice cu noi, deoarece aceste informații sunt necesare pentru onorarea obligațiilor asumate de Asociație în raport cu dvs ori pentru furnizarea produselor și/sau serviciilor.

Astfel că, în numite situații, în funcție de datele pe care refuzați să le furnizați este posibil ca:

  • SOS să fie in imposibilitatea de a încheia relația juridică / contractul ori de a continua relația contractuală cu dumneavoastră,
  • SOS să fie pusă în imposibilitatea de a-și onora parțial / integral obligațiile asumate, inclusiv față de dumneavoastră.

Dacă apreciați că informațiile conținute în prezenta sunt ambigue ori conțin neclarități, puteți solicita în orice moment lămuriri în acest sens din partea noastră utilizand adresa: data.protection@sos-satelecopiilor.ro  .

VI. Drepturile Persoanei Vizate

În ceea ce priveşte prelucrările Datelor cu Caracter Personal indicate în prezenta Politică de confidenţialitate, fiecare persoană vizată beneficiază de următoarele drepturi, conform prevederilor legale aplicabile:

  1. dreptul la informare – dreptul de a primi un conţinut minim de informaţii cu privire la activităţile de prelucrare efectuate de către Titular, în conformitate cu cerinţele legale;
  2. dreptul de acces la date – dreptul de a obţine de la operatorul de date cu caracter personal, la cerere şi în condiţiile stabilite de legislaţie, confirmarea faptului că datele care o privesc sunt sau nu prelucrate de către operatorul de date cu caracter personal, precum şi detalii privind activităţile de prelucrare;
  3. dreptul la rectificare – dreptul de a obţine de la operator rectificarea datelor cu caracter personal inexacte care o privesc, respectiv de a obţine completarea datelor cu caracter personal care sunt incomplete, inclusiv prin furnizarea unei declaraţii suplimentare;
  4. dreptul la ştergerea datelor (“dreptul de a fi uitat”) – dreptul de a obţine din partea operatorului ştergerea datelor cu caracter personal care o privesc, fără întârzieri nejustificate, în cazurile prevăzute de lege;
  5. dreptul la restricţionarea prelucrării – dreptul de a obţine din partea operatorului restricţionarea prelucrării, în măsura în care sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de lege;
  6. dreptul la portabilitatea datelor, respectiv (i) dreptul de a primi datele cu caracter personal într-o modalitate structurată, folosită în mod obişnuit şi într-un format uşor de citit, precum și (ii) dreptul ca aceste date să fie transmise de către SOS către alt operator de date, în măsura în care sunt îndeplinite condițiile prevăzute de lege;
  7. dreptul de opozitie – dreptul de a se opune în orice moment, din motive întemeiate şi legitime legate de situaţia sa particulară, ca date care o vizează să facă obiectul unei prelucrări, cu excepţia cazurilor în care există dispoziţii legale contrare; În ceea ce priveşte activităţile de marketing direct, persoanele vizate au dreptul de a se opune acestei prelucrări în orice moment.
  8. dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale automate – dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrare automată, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care o privesc sau o afectează în mod similar într-o măsură semnificativă;
  9. dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal pentru exercitarea şi apărarea oricăror drepturi garantate de legislaţia în materie, fără a se aduce atingere posibilităţii de a se adresa justiţiei.
  10. dreptul de a îşi retrage consimţământul atunci când există o prelucrare care se bazează pe acesta; Retragerea consimţământului nu afectează legalitatea prelucrării efectuate pe baza consimţământului înainte de retragerea acestuia.

Vă rugăm să aveţi în vedere că, în cazul retragerii consimţământului conform dispoziţiilor legale aplicabile, atunci când un astfel de acord a fost exprimat anterior pentru activităţi de marketing direct, SOS, după ce a luat act de acest fapt, nu vă va mai trimite comunicări de marketing direct. Deşi nu veţi mai primi comunicări de marketing direct, SOS ar putea totuşi să prelucreze Datele dumneavoastră cu Caracter Personal în mod legal, în baza altor temeiuri şi pentru alte scopuri cum ar fi, îndeplinirea anumitor obligaţii legale care îi incumbă, executarea contractului sau interesul legitim al SOS (de ex., pentru îmbunătățirea serviciilor, soluționarea plângerilor primite, apărarea drepturilor şi intereselor).

Totodată, în situaţia transferurilor de date în afara SEE („Spatiului Economic European”), persoanele vizate ale căror Date cu Caracter Personal fac obiectul transferului, pot solicita operatorului de date informaţii privind garanţiile de transfer.

Pentru protecția datelor dumneavoastră, pentru a preveni abuzul unor persoane rău-voitoare care ar urmări accesul la datele dumneavoastră, Asociația noastră este posibil să vă solicite parcurgerea prealabilă a unor pași de identificare, pentru a ne asigura că dumneavoastră sunteți persoana care vă exercitați drepturile mentionate anterior prin intermediul unei solicitări. Dacă primim o solicitare din partea dvs. privind exercitarea oricăruia dintre drepturile de mai sus, vă putem cere informații suplimentare pentru a vă verifica identitatea înainte de a acționa în baza cererii formulate.

În cazul în care persoana vizată introduce o cerere în format electronic pentru exercitarea drepturilor sale, informaţiile vor fi furnizate de Asociația noastră tot în format electronic acolo unde este posibil, cu excepţia cazului în care persoana vizată solicită un alt format.

Vom încerca să răspundem cu promptitudine la orice solicitare venită din partea dumneavoastră și, în orice caz, în limitele de timp menționate în mod expres de prevederile legale aplicabile (de regulă 1 luna de la înregistrarea cererii). In functie de complexitatea solicitarii, termenul de raspuns se poate prelungi conform prevederilor legale cu înca 2 luni. În anumite situații prevăzute de legislația aplicabilă, putem taxa o cerere de acces care va lua în calcul costurile administrative necesare pentru îndeplinirea cererii. În ipoteza în care, ca urmare a aplicării unor dispoziții legale, SOS nu poate da curs, în tot sau în parte, unei cereri a persoanei vizate de prelucrare, atunci situațiile de excepție aplicabile vor fi comunicate solicitantului prin intermediul răspunsului înaintat acestuia de SOS în legatură cu cererea în cauză.

Pentru exercitarea drepturilor menţionate mai sus, vă puteţi adresa cu o solicitare la următoarele date de contact:

  • Adresa: București, Calea Florească nr. 165, sector 1;
  • prin intermediul site-ului în secțiunea „Contact”,
  • E-mail: data.protection@sos-satelecopiilor.ro

De asemenea, pentru orice informații suplimentare cu privire la modul în care sunt prelucrate Datele cu Caracter Personal, vă rugam să contactați Responsabilul cu Protecţia Datelor, la adresa de e-mail: data.protection@sos-satelecopiilor.ro