Dezvoltarea capacității de loializare a donatorilor, prin activitatea de telemarketing
În luna martie am demarat activitatea de telemarketing în cadrul proiectului “Creșterea sustenabilității financiare a SOS Satele Copiilor România prin dezvoltarea capacității de loializare și retenție a donatorilor”. În proiect avem momentan un agent de telemarketing dedicat – colega noastră Florentina Jecu, și, în curând, sperăm să completăm echipa prin recrutarea unui/unei nou coleg/e.
Florentina este colega noastră care este în legătură cu zeci de susținători ai cauzei SOS zilnic. Este vocea care le spune bun venit donatorilor în marea Familie SOS și care le oferă detalii despre intervenția SOS, despre copii, despre impactul fiecărei fapte bune.
Florentina a ales se alăture echipei SOS în urmă câteva luni, iar cei 10 ani de experință în departamente de call center și servicii clienți au recomandat-o pe loc pentru acest proiect. Este o persoană calmă, empatică și, pe deasupra, cu multă dorință de a face bine. Este mamă, așa că înțelege cât de mult contează ca un copil să crească într-un mediu în care este iubit și sprijinit. Își dorește pentru copiii vulnerabili aflați în programele SOS aceeași grijă și devotament pe care și ea le oferă fiicei ei. Florentina ne-a răspuns la câteva întrebări.
Cum poți descrie experiența pe care ai avut-o, de când te afli în Familia SOS?
Experiența mea în Familia SOS reprezintă o împlinire sufletească trăită alături de oameni calzi și binevoitori. În aparență, pare complicat să vorbești zi de zi la telefon, dar donatorii din Familia SOS sunt foarte empatici. Nu de puține ori am vorbit cu oameni încercați în ultima perioadă, dar care au dorit să rămână alături de noi. Mi s-a întâmplat să râd la telefon cu donatorii, dar să și plâng.
Misiunea pe care o ducem în fiecare zi este pentru ca acești copii vulnerabili să plângă mai puțin și să râdă mai mult, iar bucuria este cu atât mai mare, mai ales în prag de Sărbători, când oamenii de bine, care nu sunt puțini, se gândesc la aproapele lor.
Ai spus că ți s-a întâmplat să plângi la telefon. Ne poți împărtăși o poveste emoționantă auzită de la donatorii SOS?
Sunt foarte multe povești emoționante. Am întâlnit donatori care au trecut prin situații dificile, mame care au copii cu probleme de sănătate sau tineri care la rândul lor au fost abandonați și au decis să se alăture misiunii SOS tocmai pentru a-i ajuta pe cei care au nevoie de sprijin.
Ce te-a determinat sa te alături misiunii SOS Satele Copiilor?
Cel mai usor este să nu faci nimic, dar cel mai frumos este să-ți ajuți aproapele. Ocazia de a contribui la un strop de bucurie pentru copiii din Satele SOS este suficientă pentru mine să mă alătur misiunii SOS.
Ce mesaj dorești să le transmiți persoanelor care nu au devenit încă susținătoare ale cauzei SOS?
Pentru copiii din Satele SOS, dar și pentru familiile din comunitățile vulnerabile pe care le susținem, sprijinul material este important, însă ce este cu adevărat dificil de oferit este ajutorul pentru ,,repararea” traumelor emoționale.
Este nevoie de cât mai mulți oameni binevoitori pentru a aduce bucurie și șansa la o viață normală. Chiar și o donație, oricât de mică, poate schimba vieți, iar sentimentul că poți participa la acest lucru nu se compară cu nimic altceva.
Activitatea de telemarketing face parte din proiectul “Creșterea sustenabilității financiare a SOS Satele Copiilor România prin dezvoltarea capacității de loializare și retenție a donatorilor”, un proiect dezvoltat de SOS Satele Copiilor în parteneriat cu SOS Children’s Villages Norway și cu sprijinul Active Citizens Fund – Romania, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021; pentru mai multe informații accesați www.eeagrants.org. Informații despre Active Citizens Fund România sunt disponibile la www.activecitizensfund.ro.