Contractăm o echipă de formatori pentru susținerea unui curs de 3 zile
TERMENI DE REFERINŢĂ pentru contractarea unuia sau a unei echipe de experti/formatori pentru sustinerea unei sesiuni de formare de 3 zile, cu tema: integrarea abordarilor de tip PCM, RBM si achizitii publice in activitatea curenta a Asociatiei SOS Satele Copiilor Romania
1. Cadrul general
SOS Satele Copiilor România este o organizaţie umanitară neguvernamentală centrată pe asistarea şi sprijinul acordat copiilor care au pierdut sau riscă să piardă îngrijirea familiei lor biologice.
Asociația noastră oferă servicii de prevenire a separării copilului de familie (prin cele 3 Centre de Consiliere și Sprijin pentru Copii și Părinți din București, Sibiu și Bacău și prin centrul de zi din Hemeiuș – Bacău), precum și servicii de tip rezidenţial în case de tip familial pentru copii şi tineri, organizate in 28 de case de tip familial in Satele SOS Bucureşti, Cisnădie (jud.Sibiu) şi Hemeiuş (jud.Bacău), in care lucrează părinţi sociali a căror misiune vizează crearea, pentru fiecare din cei 4-5 copii aflaţi în grija sa, a unui mediu de viaţă, îngrijire şi educaţie caracterizat prin afecţiune şi stabilitate.
Avem de asemenea 3 Comunitati de Tineri, respectiv in Bucuresti si Bacău, unde intervențiile noastre vizează dezvoltarea deprinderilor de viaţă independentă şi integrarea socio-profesională a tinerilor.
Toate aceste servicii sunt acreditate și sunt organizate potrivit metodei managementului de caz. În fiecare dintre cele 3 locații, respectiv în programele București, Sibiu și Bacău, avem funcționale echipe multidisciplinare care oferă servicii/facilitează acces la servicii pentru copii și tineri aflați la risc de separare de părinți sau care au fost deja plasați în îngrijirea alternativă din Satele SOS și Comunitățile de tineri.
Asociatia SOS Satele Copiilor Romania si-a propus ca, incepand cu anul 2020, sa functioneze cu resurse financiare colectate prin eforturi proprii, indeosebi, din Romania. In acest context, in ultimii ani au fost facute eforturi deosebite pentru atragerea de fonduri din surse cat mai diverse, inclusiv finantari pe baza de proiecte (mecanism financiar SEE, fundaţiile Velux, Comisia europeană etc.), precum si pentru utilizarea eficienta si eficace a fondurilor.
Cu toate acestea, in acest moment, experienta si expertiza din cadrul Asociatiei nu este repartizata uniform, din doua motive: avem colegi care nu au fost implicati in aceste procese sau avem colegi care s-au alaturat recent echipei.
Astfel, se impune ca toata echipa de management sa parcurga un training privind abordarea pe baza de proiecte (principiile de baza PCM, importanta si relevanta proiectelor pentru atingerea obiectivele noastre strategice) si managementul bazat pe rezultate (aplicat la toate nivelurile Asociatiei si relevanta lui pentru obiectivele noastre strategice). La aceste teme, este nevoie sa adaugam si o scurta introducere privind cadrul legislativ al achizitiilor publice. Aceasta tema este la fel de importanta intrucat o alta sursa de finantare ar trebui sa fie contractele de achizitie publica incheiate cu autoritatile publice in baza carora acestea cumpara serviciile oferite de Asociatia noastra.
2. Obiectivul selecţiei
Prezentii termeni de referinţă vizează contractarea de către Asociația SOS Satele Copiilor România a unuia sau a unei echipe de experti/formatori care să pregateasca si sa sustina o sesiune de formare de 3 zile, cu tema: integrarea abordarilor de tip PCM (Project Cycle Management), RBM (Result Based Management) si achizitii publice in activitatea curenta a Asociatiei.
La sesiunea de formare vor participa 22 persoane, din care: membrii echipei nationale de management (8 persoane) si toti sefii de departamente (14 persoane).
Asociația SOS Satele Copiilor România va pune la dispozitia expertilor toate informatiile necesare pentru pregatirea si sustinerea unei sesiuni de formare, care trebuie sa fie foarte bine adaptata nevoilor Asociatiei si stadiului actual in care se afla aceasta.
Expertii/formatorii vor avea urmatoarele responsabilitati:
- Cunoasterea specificului Asociației SOS Satele Copiilor România – obiect de activitate, experienta, strategie etc.
- Elaborarea agendei finale a sesiunii de formare, precum si a materialelor suport – prezentari in powerpoint, precum si selectia unor filmulete, exercitii, materiale care sa ajute la intelegerea temelor si a relevantei lor din perspectiva strategiei Asociatiei.
- Sustinerea sesiunii de formare de 3 zile – aceste 3 zile pot fi repartizate cate una pentru fiecare tema: PCM, RBM, achizitii publice
- Elaborarea raportului final in care sa fie incluse si recomandari pentru viitor.
3. Calendar
Sesiunea de formare va avea loc la Bucuresti, intr-una din perioadele 7-9 noiembrie sau 14-16 noiembrie.
Contractul va avea durata de o luna pentru a permite o buna pregatire a sesiunilor de formare si pentru elaborarea unui raport final in care sa fie incluse si o serie de recomandari.
4. Calificările necesare
- absolvent de studii superioare
- experienta bogata in sustinerea de sesiuni de formare, in evaluarea si implementarea de proiecte, in elaborarea de strategii
- excelenta cunoastere a mediului ONG – provocari, oportunitati din pespectiva relatiei cu autoritatile publice si a finantarii
- excelentă cunoaştere a cadrului legislativ privind achizitiile publice in domeniul serviciilor sociale
- buna cunoastere a domeniului social
- excelente abilităţi de facilitare şi relaţionare interpersonală
- bună capacitate de analiză şi sinteză
5. Documente necesare pentru aplicație
- Oferta tehnica si financiara, inclusiv metodologia de lucru propusa, un draft al agendei, CV formatorului/CV-urile formatorilor care să detalieze capacitatea şi experienţa pentru îndeplinirea obiectivelor termenilor de referinţă
- fotocopie a certificatului de înregistrare fiscala pentru candidaţii care sunt persoane fizice autorizate, respectiv societăţi comerciale;
- o recomandare din partea a 2 fosti beneficiari
Oferta se va întocmi în limba română şi va fi valabilă cel puţin 45 zile de la data depunerii. În cazul în care va fi declarată câştigătoare, această ofertă va deveni anexă la contractul ce va fi încheiat în cadrul perioadei de valabilitate sus-menţionate.
6. Data limită
Cei interesati sunt rugaţi să transmită până la data limită de 20 octombrie 2017, documentele menţionate la punctul 5. Acestea pot fi transmise în format electronic pe adresa de e-mail nicoleta.preda@sos-satelecopiilor.ro.